2014 2015 2016 2017 2018
BEBRO konkurso užduotys 2017

 

Slaptažodžio atspėjimas

Taškai: 6

Bebras būsimoms statyboms kaupia tvirtus rąstus. Juos sudeda į savo buveinę ir užrakina. Spyna rakinama 8 dvejetainių (tik 0 ir 1) skaitmenų ilgio slaptažodžiu. Kartą bebras atvilko puikių klevo ir gluosnio rąstų, užrakino ir... pamiršo slaptažodį.

Bebro spyna išmanioji: ekrane rodomi įvedami 8 slaptažodžio skaitmenys, taip pat yra spėjimo mygtukas ir rezultato langelis. Įvedus bet kokį slaptažodį ir paspaudus spėjimo mygtuką, rezultato langelyje matomas atspėtų skaitmenų skaičius. Pavyzdžiui, jei bebras įveda 10110111, o teisingas slaptažodis yra 11010101, tai rezultato langelyje matomas 5.

Padėk bebrui atspėti slaptažodį.

Paaiškinimas

Dvejetainė skaičiavimo sistema yra kompiuterio veikimo ir skaičiavimų pagrindas. Kompiuteris bet kokią informaciją išreiškia dviem būsenomis.

Šiame uždavinyje taip pat svarbu pastebėti, kaip pateikti grįžtamąjį ryšį (rezultatą). Pateikę pradinį duomenį ir gavę rezultatą, galime geriau pasirinkti tolesnius spėjimus.

Raktiniai žodžiai: dvejetainė skaičiavimo sistema

Atsakymas

Parinktas teisingas slaptažodis 10111001 (ar jis teisingas, įsitikinama interaktyviai spaudant skaitmenų mygtukus).

Pateikę bet kokį slaptažodį ir neatspėję, toliau bandome jį šiek tiek modifikuoti ir stebime rezultatą. Tarkim, pirmąkart pateikę atspėjome 4 teisingus skaitmenis. Tada invertuojame pirmą skaitmenį (0 keičiame 1 arba atvirkščiai – 1 keičiame 0) ir vėl spėjame. Jei naujo spėjimo rezultatas yra 5 teisingi skaitmenys, vadinasi, spėjimą pagerinome ir jau atspėjome pirmąjį skaitmenį. Tačiau jei naujas spėjimas pateikia 3 teisingus skaitmenis, vadinasi, pirmasis skaitmuo buvo geras ir nereikėjo jo keisti. Jokio kito rezultato negausime, nes vieno skaitmens pakeitimas teisingų skaitmenų skaičių padidina arba sumažina vienetu.

Šią procedūrą kartojame, norėdami išsiaiškinti likusius 7 skaitmenims, ir taip sudarome teisingą slaptažodį.

Interaktyvi užduotis