Ada ir spalvoti pieštukai
Taškai: 6
Ada turi 10 spalvotų pieštukų dėžutėje. Vieni pieštukai nukreipti aukštyn, kiti – žemyn. Ada norėtų, kad visi pieštukai žiūrėtų aukštyn.
Ada žaidžia žaidimą vienu žingsniu apversdama du ar daugiau gretimų pieštukų, t.y. pieštukus, kurie žiūri žemyn, nukreipia aukštyn ir atvirkščiai, kaip parodyta paveiksle.
Kiek mažiausiai žingsnių reikės Adai, kad visi šio paveikslo pieštukai žiūrėtų aukštyn?
Uždavinio sprendimas su minimaliu žingsnių skaičiumi – vienas iš svarbiausių informatikos moksle ir gyvenime. Geras programuotojas visada tingus ir nori surasti geriausią uždavinio (problemos) sprendimą. Šio uždavinio atveju, geriausias sprendimas randamas atlikus du žingsnius, bet sudėtingesniais atvejais tai gali būti nelengva. Tik gera programa gali padėti rasti uždavinio sprendimą.
Raktiniai žodžiai: gretimi elementai, seka, programavimas.
Vienu žingsniu nepavyks išspręsti šio uždavinio, nes žemyn žiūrintys pieštukai nėra vienas šalia kito. Tačiau dviem žingsniais jau galima pasiekti, kad visi pieštukai žiūrėtų aukštyn.
Pirmas žingsnis: apversti 1, 2, 3, 4, 5, 6 spalvotų pieštukų seką.
Antras žingsnis: apversti 2, 3, 4 spalvotų pieštukų seką.